Przerabianie lektury:
- Metryczka i pytania do lektury;
Metryczka standardowa wpisana do zeszytu. Ustaliliśmy kto jest autorką, kto ilustratorką, jakie wydawnictwo wydało książkę. Dzieci w trakcie czytania miały przygotować 3 pytania do lektury. Z tych pytań korzystaliśmy w trakcie projektu. - Projekt: podział klasy na grupy 4 osobowe.
Każda grupa miała zadanie narysować drzewo. Drzewo miało mieć cechy drzewa z książki. Z każdego konaru drzewa mogliśmy coś zobaczyć. - Tworzenie okienek z bohaterami lektury:
Dzieci dodatkowo tworzyły okienka. W każdym okienku rysowały postać, którą można było zobaczyć wchodząc na poszczególne konary. Każda postać musiała być w jakiś sposób opisana. Dzieci więc korzystały z banku wyrazów i dopasowywały odpowiednie przymiotniki dla postaci. Niektóre dzieci próbowały zdaniami opisywać swoją postać.
Każde dziecko z grupy musiało wykonać jedno okienko z wybranym bohaterem.
- Odpowiadanie na pytania przygotowane przez dzieci.
Uczniowie wymieniali się zestawami pytań i pełnym zdaniem odpowiadali na pytania zadane do lektury. - Rozwiązanie sytuacji problemowej.
Określenie dzieciom sytuacji: Wyobraź sobie, że na twoim szkolnym podwórku stoi drzewo, na którym spędzasz każdą przerwę. Możesz wspinać się wysoko po jego konarach. W części drzewa nawet jest zbudowany domek. Na drzewie są drabinki i huśtawka. Wszystkie dzieci z twojej klasy lubią spędzać na nim czas.
Pewnego dnia jednak przychodzi ekipa, która ma za zadanie ściąć drzewo. Jakich argumentów (przykładów) użyjesz, aby drzewa nie ścięto?
Najpierw wspólnie słownie omówiliśmy argumenty, następnie każde z dzieci dostało kartkę, na której samodzielnie napisało swoją wypowiedź.
Do wykonania niektórych części projektu użyłam fragmentów kart pracy z https://www.superkid.pl/ - Matematyka: Wykonaj działania.
Poniżej moja własna karta pracy do użycia.
Komentarze
Prześlij komentarz