Jaka może być notatka w klasie pierwszej, jeśli nie wszystkie dzieci potrafią jeszcze pisać?
Od pierwszych dni w szkole dzieci w mojej klasie uczą się tworzenia notatek wizualnych.
Na początku sporo działań robiliśmy za pomocą konkretów (liczmany, klocki, żetony, troche ja rysowałam ;-)), potem stopniowo próbowaliśmy wykonywać zadania na kartkach papieru.
Każdą myśl staraliśmy się wspólnie przenosić w formie rysunku na papier.
Dużą inspiracją dla mnie jest pani Wiesława Mitulska, od której uczę się wielu nowatorskich działań z uczniami. To ona właśnie w swojej klasie często pracuje za pomocą notatki wizualnej.
Jak bardzo przemawia do mnie, jako nauczyciela, ta forma pracy z dziećmi? Bardzo!
Od pierwszych dni w szkole dzieci w mojej klasie uczą się tworzenia notatek wizualnych.
Na początku sporo działań robiliśmy za pomocą konkretów (liczmany, klocki, żetony, troche ja rysowałam ;-)), potem stopniowo próbowaliśmy wykonywać zadania na kartkach papieru.
Każdą myśl staraliśmy się wspólnie przenosić w formie rysunku na papier.
Dużą inspiracją dla mnie jest pani Wiesława Mitulska, od której uczę się wielu nowatorskich działań z uczniami. To ona właśnie w swojej klasie często pracuje za pomocą notatki wizualnej.
Jak bardzo przemawia do mnie, jako nauczyciela, ta forma pracy z dziećmi? Bardzo!
Dzieci początkowo nieśmiało notują lub kreują swoje myśli, po kilku jednak zadaniach większość nie ma problemu, by tworzyć własną notatkę na bazie przerobionego materiału.
Są dzieci, które nie lubią rysować, więc w trakcie tworzenia notatki, korzystają z tego co najlepiej im wychodzi, czasami po prostu zamiast rysunku piszą.
Poprzez działanie uczymy się, szybciej zapamiętujemy, tworzymy własną mapę myśli.
Są dzieci, które nie lubią rysować, więc w trakcie tworzenia notatki, korzystają z tego co najlepiej im wychodzi, czasami po prostu zamiast rysunku piszą.
Poprzez działanie uczymy się, szybciej zapamiętujemy, tworzymy własną mapę myśli.
Komentarze
Prześlij komentarz