W naszej szkole często dzielimy się swoimi pomysłami. Szczególnie dużo radości daje nam, kiedy dzieci twórczo podchodzą do danego zagadnienia. Moja koleżanka z pracy- Edyta - również podzieliła się ze mną pomysłem i za jej zgodą publikuję, to co udało jej się wykonać z sukcesem w swojej klasie.
Edyta: Dzisiaj wpadła mi do głowy matematyczna mapa myśli. Przedmiotem może być każda liczba. Ja wybrałam liczbę 24. Uczniowie mieli za zdawanie zapisać 24 na środku kartki. Promienie tworzyły działania, których wynikiem jest 24. Dzieci miały wymyśleć 2 działania na mnożenie, 2 na dzielenie, 4 na dodawanie, 4 na odejmowanie. Potem mieli podkreślić wybrane działanie i ułożyć do niego zadanie tekstowe, pamiętając o treści, pytaniu, obliczeniu i odpowiedzi. Zabawa wyszła niespodziewanie twórczo.
Komentarze
Prześlij komentarz