Jestem pasjonatką metod pracy p. Wiesławy Mitulskiej, często też korzystam z jej pomysłów, które są ciekawe, angażujące dzieci, pobudzające ich myślenie. Poniżej przedstawiam moją pracę opartą na pomysłach pani Wiesi.
W tym roku wszystkie liczby, które zostały wprowadzone, dokładnie badaliśmy. Tak! Prowadziliśmy konkretne badania nad liczbą.
Dzieci swoje badania pokazywały na różne sposoby: za pomocą lapbooka, wizytówki, czasami była to samodzielna karta pracy.
Po powrocie z zajęć zdalnych w klasie zorganizowałam pracę w parach. Bohaterkami dnia były 19 i 20.
Zadaniem dzieci było znalezienie różnych przykładów na to, do czego liczby 19 i 20 są nam potrzebne. Następnie w parach wykonywały karty pracy, w których na różne matematyczne sposoby przedstawiali te liczby.
Szczególną uwagę tego dnia zwracaliśmy na współpracę.
Zanim dzieci zaczęły zadanie ustaliliśmy wspólnie jak należy pracować w parach oraz co wpływa na dobry efekt pracy. Przyznam, że jestem bardzo zadowolona z efektu, tym bardziej, że wszystkie prace były wykonane w pełni samodzielnie. Jest to też świetna diagnoza po zajęciach zdalnych. Naturalnie w trakcie działania, dzieci pokazały mi to, czego nauczyły się w ciągu całej pierwszej klasy.
Aga
Komentarze
Prześlij komentarz