Dzieci z klasy drugiej tworzyły dzisiaj matematyczne gąsienice.
Jedno ćwiczenie obejmujące 3 edukacje: techniczną, plastyczną i matematyczną.
Na początku lekcji liczyliśmy liczmany. Liczmanów było kilkaset. Dzieci miały wymyślić sposób jak najszybciej je policzyć.
Na podstawie sugestii dzieci układaliśmy liczmany po 2, potem liczyliśmy. Trudno było liczyć.Sporo dzieci się myliło mimo, że już potrafią liczyć dwójkami.
Szukaliśmy przyczyny: dlaczego trudno jest nam policzyć dwójkami?
Wniosek dzieci: pary liczmanów były byle jak poustawiane.
Jedno z dzieci stwierdziło, że warto ułożyć liczmany parami, ale w rzędach. Wówczas łatwiej się liczy.
Wszystkie dzieci pomagały ustawić liczmany. Liczyliśmy wspólnie.
Kolejny pomysł był taki, aby poustawiać pary po 5 w każdej grupce. Grupki miały po 10 liczmanów.
Liczyliśmy po 10.
Dzieci przy okazji dowiedziały się, że w każdej 10 (dziesiątce) jest 5 dwójek (par).
Dalej każde z dzieci otrzymało kartkę A3. Kartkę należało złożyć dwa razy wzdłuż dłuższych boków.
Po rozłożeniu kartki powstały 3 linie zgięcia, wyznaczające podział kartki na jednakowe 4 paski.
Dzieci wycinały paski i robiły z nich harmonijkę. U góry tworzyły głowę matematycznej gąsienicy.
Dzieci wycinały paski i robiły z nich harmonijkę. U góry tworzyły głowę matematycznej gąsienicy.
Następnie każde z dzieci uzupełniało swoje gąsienice licząc po 2,3,5,10.
Efekty prezentowaliśmy na kolorowym tle.
Efekty prezentowaliśmy na kolorowym tle.
Komentarze
Prześlij komentarz