Na lekcji wykonywaliśmy zadania matematyczne.
Pomyśl i spróbuj to narysować tak, abym odczytała i zrozumiała rozwiązanie.
- W szufladzie masz razem 9 skarpetek. Ile par skarpetek uda ci cię z nich stworzyć? Narysuj to.
- W szafce masz 9 butów ile osób może je nosić w jednym czasie. Narysuj to? Czy wszystkie buty będą wykorzystane?
- Przy stole siedzi 4 dzieci. Mama ma tylko 2 jabłka. Jak mama może podzielić te jabłka, żeby każde z dzieci dostało po tyle samo?Wykonaj zadanie matematyczne. Przedstaw mi rozwiązanie tego zadania za pomocą rysunku. Znajdź swój pomysł na to jak mi to pokazać.
Zadanie ze skarpetkami wykonywaliśmy wspólnie na zajęciach zdalnych. Dzieci podawały swoje pomysły na to, jak można to pokazać na rysunku. Niektóre z dzieci i tak znalazły własną formę wypowiedzi. To dobrze, taki był zamysł tego ćwiczenia. Celem było twórcze i kreatywne rozwiązanie zadania.
Komentarze
Prześlij komentarz