Projekt przeprowadzono na podstawie pomysłu Wiesławy Mitulskiej.
Edukacja przyrodnicza opiera się w dużej mierze na obserwacjach. Obserwując i wyciągając z tego wnioski uczymy się nie tylko przyrody. Nagle okazuje się, że w działaniu tym możemy znaleźć też coś z obszaru matematyki lub z edukacji polonistycznej.
Na tym polega magia projektów- uczymy się wielu rzeczy skupiając na jednym temacie.
W mojej klasie drugiej wspólnie z dziećmi zaczęliśmy projekt "Warzywa i owoce". Na początku projektu wspólnie określiliśmy, czego dzieci chciałyby się nauczyć w trakcie jego trwania. Pytań dzieci było sporo. Większość zapisaliśmy w formie mapy myśli. To będą nasze cele projektowe na najbliższy czas.
Edukacja przyrodnicza opiera się w dużej mierze na obserwacjach. Obserwując i wyciągając z tego wnioski uczymy się nie tylko przyrody. Nagle okazuje się, że w działaniu tym możemy znaleźć też coś z obszaru matematyki lub z edukacji polonistycznej.
Na tym polega magia projektów- uczymy się wielu rzeczy skupiając na jednym temacie.
W mojej klasie drugiej wspólnie z dziećmi zaczęliśmy projekt "Warzywa i owoce". Na początku projektu wspólnie określiliśmy, czego dzieci chciałyby się nauczyć w trakcie jego trwania. Pytań dzieci było sporo. Większość zapisaliśmy w formie mapy myśli. To będą nasze cele projektowe na najbliższy czas.
Poniżej przedstawiam kilka zrealizowanych celów.
Pierwszy z nich to badanie warzywa lub owocu.
Pierwszy z nich to badanie warzywa lub owocu.
Zanim jednak zaczęliśmy nasze badania, najpierw dzieci podawały mi pytania. Co mogą zbadać w owocu lub warzywie?
Oto pytania:
Oto pytania:
Następnie każdy z uczniów otrzymał ode mnie kartę badacza (wzór od W.Mitulskiej) i samodzielnie realizowały obserwację. Emocji było sporo. Dzieci prześcigały się w pomysłach. Ciekawym pomysłem było np. Czy warzywo wydaje dźwięk? U niektórych są nawet zapisy jaki dźwięk wydaje badany obiekt.
Dzieci wypracowały sobie różne sposoby na to, by zapisać zdobyte informacje. Uczniowie mieli dowolność notowania obserwacji.
Dzieci wypracowały sobie różne sposoby na to, by zapisać zdobyte informacje. Uczniowie mieli dowolność notowania obserwacji.
Oto efekty.
Kolejny cel to odpowiedź na pytanie : Co mogę zrobić z warzyw?
Zaplanowaliśmy składniki i materiały do przygotowania sałatki jarzynowej. Każde z dzieci miało dowolność w zapisie notatki.
Wypisane czynności użyjemy do wprowadzenia czasownika.
Komentarze
Prześlij komentarz