Rok temu o tej porze byłam z klasą na nauczaniu zdalnym.
Moi uczniowie nie mieli możliwości wydrukowania sobie szablonów. Musiałam więc wymyślać różne zadania tak, aby poruszały kilka obszarów działania.
Czasami zadanie, z pozoru proste, ćwiczy u dziecka kreatywność, umiejętności manualne, a przy tym w zabawie zajadzie się też trochę matematyki.
Zadanie:
Moi uczniowie nie mieli możliwości wydrukowania sobie szablonów. Musiałam więc wymyślać różne zadania tak, aby poruszały kilka obszarów działania.
Czasami zadanie, z pozoru proste, ćwiczy u dziecka kreatywność, umiejętności manualne, a przy tym w zabawie zajadzie się też trochę matematyki.
Zadanie:
-
Poskładaj kartkę w kolorze zielonym, formatu A4 - 3 razy na pół, i na końcu jeden raz według przekątnej. Przy okazji ćwiczyliśmy sobie co to jest pół, co to przekątna.
(Zadanie wykonywałam na włączonej kamerze. Kamera skierowana była na biurko.) - Rozłóż potem kartkę. Czy widzisz trójkąty?
- Powycinaj trójkąty według zagięć.
- Z trójkątów ułóż choinkę. Przyklej ją na kolorowym tle.
- Z innych kolorowych papierków przygotuj 10 bombek, ale każda bombka musi mieć wpisane działanie, które da wynik 10. Możesz robić działania na odejmowanie, dodawanie.
Komentarze
Prześlij komentarz