Do wykonania zadania potrzebne będą:
Z tą wiedzą przystąpiliśmy do ćwiczenia.
Każde z dzieci samodzielnie - młodsze z pomocą nauczyciela- narysowały na kartce formatu A4 swoje imię. Każda litera imienia musiała być porządnie pogrubiona. Wewnątrz liter rysowaliśmy piony i poziomy.
- reprodukcje prac Pieta Mondriana ( z internetu ;-)),
- kartka A4,
- ołówek,
linijka,
kredki w barwach podstawowych oraz kredka czarna.
Piet Mondrian to holenderski artysta najbardziej znany ze
swoich abstrakcyjnych obrazów. Sztuka abstrakcyjna nie pokazuje rzeczy
rozpoznawalnych, takich jak ludzie, przedmioty czy krajobrazy. Zamiast tego
artyści używają kolorów, kształtów i faktur, aby osiągnąć swój efekt.
W pierwszej kolejności, po krótkim przedstawieniu Mondriana, wspólnie ustaliliśmy najbardziej charakterystyczne cechy jego najsławniejszej pracy.
W pierwszej kolejności, po krótkim przedstawieniu Mondriana, wspólnie ustaliliśmy najbardziej charakterystyczne cechy jego najsławniejszej pracy.
-Dzieci z dużą łatwością zauważyły, że w obrazach artysty jest bardzo dużo pionów i poziomów, przez co prace wydają się spokojne, poukładane.
-Wychwyciły również, że malarz często używał barw podstawowych. Wypełniał nimi niektóre przestrzenie pomiędzy pionami i poziomami.
-Pojawia się też kolor czarny, który używany jest głównie do malowania pionów i poziomów, ale czasami Mondrian pokrywał tą barwą pojedyncze kształty.
Z tą wiedzą przystąpiliśmy do ćwiczenia.
Każde z dzieci samodzielnie - młodsze z pomocą nauczyciela- narysowały na kartce formatu A4 swoje imię. Każda litera imienia musiała być porządnie pogrubiona. Wewnątrz liter rysowaliśmy piony i poziomy.
Zadanie, choć wydawało się proste, nie było takie. Pojęcie pionu i poziomu jest oczywiste, natomiast poprawne narysowanie go, nie było już takie łatwe i wielu dzieciom sprawiało trudności.
Po stworzeniu struktury wnętrza liter, każde z dzieci wzięło sie do kolorowania ich według stylu malarza.
Oto prace dzieci:
Oto prace dzieci:
Komentarze
Prześlij komentarz