Projekt - patyk



Projekt rozpoczęliśmy od zadnia- każdy przynosi określonego dnia patyk około 20 cm. Innych wytycznych oprócz długości patyka nie określiłam. Kiedy uczniowie zjawili się w szkole z patykami otrzymali o de mnie kartę pracy. Pierwsza rubryka maiła tytuł pytania. Zastanawialiśmy się co chcemy dowiedzieć się o naszych bohaterach projektu. Dzieci stawiały różne pytania np. czym pachnie patyk, ile waży, czy każdy patyk jest taki sam itp. Druga rubryka była przeznaczona na udzielanie odpowiedzi na każde postawione pytanie. Trzecia rubryka to matematyka. Szukaliśmy odpowiedzi jakiej długości są wszystkie patyki  w klasie, a także jak najsprawniej to zmierzyć. No i tu doświadczaliśmy. Dzieci uznały, że każdy zmierzy swój patyk. Dodamy do siebie wszystkie długości i będziemy mieli odpowiedź na pytanie. Po zapisie mega długiego równania  okazało się, że liczenie zabiera dużo czasu. Po chwili uznaliśmy, iż szybszym sposobem będzie ułożenie wszystkich patyków w jednym ciągu i zmierzeniem ich miarą krawiecką. Udało się. Tym sposobem niepostrzeżenie uczniowie nauczyli się przeliczać centymetry na metry i odwrotnie.

Czwarta rubryka to zadanie tekstowe. Dzieci układały zadania z treścią pt. "O ile dłuższy, o ile krótszy". 

Piąta rubryka dotyczyła plastyki i miała tytuł  "Co mogę zrobić z patyka". Dzieci zapisywały swoje pozycję.

Szósta rubryka dotyczyła instrukcji wykonania pracy plastycznej z patyka. Dzieci punkt po punkcie, pisały lub rysowały sposób jej wykonania. 

Na koniec każde dziecko wykonało pracę plastyczną zgodnie z napisaną lub narysowaną instrukcją.

Zabawy z naszymi patykami mieliśmy co nie miara:)

Karta pracy.

Link: https://docs.google.com/document/d/1Y2Ft75wuTDhQpgah-3fxNFgp5D2EuRBM/edit?usp=sharing&ouid=105969261079459482210&rtpof=true&sd=true



  


 .;[=-




 Kamila

Komentarze