Krokus. Jeden ze zwiastunów wiosny, posłużył trzecioklasistom do stworzenia historii.
Przebieg zadania:
Na tablicy zapisany został podział czasowników możliwych do wykorzystania. Każdy z czasowników był w konkretnym czasie. To ułatwiło dzieciom ułożenie zdań następujących po sobie logicznie.
Czas przeszły:
-byłem, rosłem, poczułem, wyrosłem, zobaczyłem, wyrósł, postanowiłem, zauważyłem, stawałem się, rozkwitłem, obserwowałem...
Kiedyś...
Każdego dnia...
Nagle...
Czas teraźniejszy:
-jestem, wyglądam, posiadam, mam, ozdabiam, pachnę, zacząłem, kwitnę, uwielbiam, rosnę, zachwycam się...
Teraz jestem..
Dzisiaj...
W tej chwili...
Czas przyszły:
- będę, urosnę, rozkwitnę, pojawię się...
Kiedyś znowu będę...
Za rok....
W przyszłości...
Oto efekty działań trzecioklasistów:
Komentarze
Prześlij komentarz