Kiedyś byłem, teraz jestem, w przyszłości będę...

Krokus. Jeden ze zwiastunów wiosny, posłużył trzecioklasistom do stworzenia historii.

Przebieg zadania:
Na tablicy zapisany został podział czasowników możliwych do wykorzystania. Każdy z czasowników był w konkretnym czasie. To ułatwiło dzieciom ułożenie zdań następujących po sobie logicznie.


Czas przeszły:

-byłem, rosłem, poczułem, wyrosłem, zobaczyłem, wyrósł, postanowiłem, zauważyłem, stawałem się, rozkwitłem, obserwowałem...

Kiedyś...

Każdego dnia...

Nagle...

 Czas teraźniejszy:

-jestem, wyglądam, posiadam, mam, ozdabiam, pachnę, zacząłem, kwitnę, uwielbiam, rosnę, zachwycam się...

Teraz jestem..

Dzisiaj...

W tej chwili...

Czas przyszły:

- będę, urosnę, rozkwitnę, pojawię się...

Kiedyś znowu będę...

Za rok....

W przyszłości...


Oto efekty działań trzecioklasistów:













Komentarze